

Ion Iliescu, fostul Președinte al României, pe parcursul vieții îndelungate de 95 ani a reușit să fie martorul unei întregi istorii muzicale. Haideți să vedem în mod succint cum a evoluat muzica în paralel cu viața fostului Președinte. Perioadă Ion…

Organismele de gestiune colectivă (OGC) relevante pentru industria muzicală sunt UCMR-ADA, CREDIDAM și UPFR. Acestea colectează banii pentru utilizarea muzicii în HORECA, în concerte, pe YouTube, Spotify, radiouri, televiziuni, urmând ca mai apoi să îi plătească titularilor de drepturi (songwriteri,…

Vorbim în acest articol despre drepturile de master ale producătorilor în industria muzicală. Două heads up-uri pentru început: 1. Ne vom referi la producători independenți, nu cei semnați exclusiv la un label; 2. Aspectele prezentate în articol sunt reglementate de lege doar…

Industria muzicală contemporană prezintă artiștilor o dilemă aparent simplă, dar cu implicații complexe: să colaboreze cu mai marii industriei sau să aleagă calea mai puțin bătătorită a unui label mic? Realitatea este că ambele variante vin cu promisiuni strălucitoare și…

În industria muzicală, termenii juridici precum drepturi de autor, drepturi conexe, cesiune exclusivă sau cote din venituri sunt des folosiți în contracte, dar nu întotdeauna bine înțeleși. Iar pentru songwriteri, producători sau artiști interpreți, înțelegerea acestor concepte este esențială atunci când își negociază un contract sau…

Industria muzicală românească traversează o perioadă de transformări profunde, cu venituri totale care au atins cifre record în ultimii ani. UCMR-ADA este un organism de gestiune colectivă din România acreditat să gestioneze drepturile de autor în domeniul muzical, fiind unul dintre pilonii…

Într-o industrie muzicală dinamică și complexă, artiștii interpreți beneficiază de multiple surse de venit. Aceste surse provin din exploatarea drepturilor conexe dreptului de autor asupra pieselor interpretate și din utilizarea imaginii lor. În acest articol vom analiza aceste surse pentru…

În industria muzicală și de divertisment, mărcile înregistrate joacă un rol esențial în protejarea și promovarea identității artiștilor, trupelor, caselor de discuri, a publisherilor și a altor entități implicate. Înregistrarea unei mărci poate oferi numeroase avantaje legale și comerciale, ajutând…

Industria muzicală are ca fundament creativitatea și inovația, iar una dintre metodele prin care artiștii își exprimă originalitatea este prin utilizarea pieselor existente într-un mod nou și inovator. Termeni precum „cover”, „interpolare”, „sample” și „remix” sunt frecvent utilizați în acest…

Ideea de organism de gestiune colectivă a drepturilor de autor (OGC) a încolțit în Franța anului 1777 când cunoscutul autor Pierre Beaumarchais, nemulțumit de remunerația primită pentru exploatarea piesei sale, „Le Barbier de Seville”, a convocat un număr de alți…